Vastgoedplatform

Nieuws België - Gepost op woensdag, oktober 21, 2009 17:46 - Geen reacties

Vlamingen gaan naar de kust, Walen prefereren la côte

Tags:
21
okt2009

De plannen voor een Franstalig kustlogo staan vermeld in het strategisch beleidsplan voor toerisme aan de kust 2009-2014. Het huidige kustlogo zal een restyling ondergaan om het krachtiger te maken. Het wordt korter en de kleuren moeten levendiger worden. In het Franstalige logo zal ‘de kust’ vervangen worden door ‘la côte’.

De Waalse markt is na de Vlaamse de belangrijkste markt qua volume overnachtingen en bestedingen aan de kust. De Walen en de Franstalige Brusselaars zijn goed voor 22procent van de bestedingen of ongeveer 220miljoen euro. Ze zijn jaarlijks goed voor 3,6miljoen overnachtingen.

De Vlaamse markt is de belangrijkste met 59procent van de bestedingen (591miljoen euro) en 10,2miljoen overnachtingen.

Binnenland
In het beleidsplan staat ook dat er bij de promotie van de kust een sterkere focus moet komen op het binnenland.

Voor de buitenlandpromotie zal de volgende jaren een beperkt aantal markten worden bespeeld. Die buitenlandse markten moeten ofwel een duidelijk potentieel vertonen ofwel belangrijk genoeg zijn qua volume overnachtingen.

Bron: De standaard



Reacties plaatsen is niet mogelijk.

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld