Vastgoedplatform

Nieuws België - Gepost op woensdag, oktober 21, 2009 17:43 - Geen reacties

Primeur: beurs rond tweede kustverblijven

21
okt2009

Het Kursaal in Oostende vormt in het weekend van 1 en 2 mei het decor voor een nieuwe nationale vastgoedbeurs. ‘Wonen aan Zee’ zal voor het eerst de tweede verblijven aan de Vlaamse kust in de kijker zetten. Initiatiefnemer is Alain Tournoy, organisator van de horecabeurs.

In België is vandaag vooral de vastgoedbeurs Second Place in Gent bekend. Die beurs zet ook de tweede verblijven in de kijker, maar focust zich vooral op het buitenland. ‘Wonen aan Zee’ brengt straks voor het eerst de tweede verblijven aan de Vlaamse kust in kaart.

Initiatiefnemer is Tony Parker Projects van Oostendenaar Alain Tournoy. ‘We mikken op vijftig standhouders. Het gaat om alle mogelijke aanbieders van tweede verblijven van De Panne tot Knokke. Heel wat grote bouwgroepen toonden al interesse’, vertelt Tournoy.

Voor Tony Parker Projects wordt de nieuwe beurs een tweede evenement naast Horeca Boulevard. Na een succesvolle eerste editie krijgt die horecabeurs straks een vervolg in het Kursaal van 8 tot 11 februari. ‘In tegenstelling tot wat sommigen beweren, krijgt Horeca Boulevard absoluut een tweede editie. Dat zo’n beurs aanslaat bij het horecapubliek, mocht blijken uit de 6.000 vakmensen die vorig jaar afzakten naar het Kursaal. De interesse voor de tweede editie is nog groter dan vorig jaar: 75procent van de standen zijn nu al ingenomen.’

De grote interesse is vooral te danken aan de grote variatie van exposanten, in combinatie met een uniek parcours en de aanwezigheid van de topspelers uit de regionale en nationale horeca. ‘We stappen wel af van het idee om de brouwerijen allemaal te laten samenhokken op een brouwerijplein. Die formule is voorbijgestreefd, waardoor de brouwerijen zullen verspreid worden over de volledige beursvloer’, vertelt Tournoy.

Voor de horecaman is het organiseren van een horecabeurs logischer dan een immobeurs. Voor ‘Wonen aan Zee’ is er dus nog heel wat werk aan de winkel. ‘Het concept is nieuw, dus het betekent een grote uitdaging voor ons team. ‘Wonen aan Zee’ is ongetwijfeld een gat in de markt. Via de beurs kunnen alle potentiële ’tweede-verblijvers’ en kustbewoners kennismaken met partners die hun intrek aan de kust kunnen vergemakkelijken. We mikken zeker ook op mensen uit het binnenland en starten daarom een nationale campagne waarin 100.000euro wordt geïnvesteerd’, besluit Tournoy.

Bron: Het Nieuwsblad



Reacties plaatsen is niet mogelijk.

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld