Vastgoedplatform

Nieuws België - Gepost op dinsdag, maart 3, 2009 10:57 - Geen reacties

Leg alles schriftelijk vast

Tags: ,
03
mrt2009

Véronique Vanderbruggen van de Confederatie Bouw reageert op de zogenaamd kwalijke reputatie van aannemers.

Hoe komt het dat er zoveel negatieve ervaringen zijn?

‘De situatie is zeker niet zwart-wit. Voor de bedrijven is een goede informatieverstrekking uiterst belangrijk. Dat laat vaak te wensen over, maar steeds meer bedrijven zien het belang ervan in. Klanten krijgen liever een snel antwoord dan geen antwoord, zelfs als het negatief is. Zo krijgt de consument meer inzicht in de situatie en begrijpt hij het probleem. Maar klanten mogen zich niet blind staren op hun persoonlijke situatie. Ze vergeten vaak hoe complex een bouwproces wel is. Beide partijen moeten voor elkaar begrip opbrengen.’

Wat kan je doen als consument?

‘Wij adviseren de consument om alle afspraken steeds schriftelijk vast te leggen. Een duidelijke en gedetailleerde omschrijving voorkomt vaak problemen. Andere mogelijke stappen hangen uiteraard af van de bepalingen in het contract. Wij verdelen op Batibouw ook een gratis gids met informatie over de rechten en plichten van beide partijen.’

Wat kan de Confederatie Bouw doen om het ‘serviceprobleem’ aan te pakken?

‘Wij organiseren vaak infosessies over onder andere klantvriendelijkheid of informatieverstrekking naar de klant. Wij promoten ook alle kwaliteitslabels in de bouwsector en hameren als organisatie erg op een snelle en correcte informatieverstrekking’  (bdh)

Bron: Het Nieuwsblad



Reacties plaatsen is niet mogelijk.

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld