Vastgoedplatform

Nieuws België - Gepost op dinsdag, maart 3, 2009 11:01 - 2 Reacties

Als de aannemer maar niet wil komen

Tags:
03
mrt2009

Stuurt uw dakwerker steevast zijn kat? Vroeg u enkele maanden geleden al een prijsofferte of een aansluiting, maar wacht u nog altijd op een teken van leven? Als het een troost mag zijn: u bent niet de enige. Iedereen die bouwt of verbouwt, krijgt er vroeg of laat mee te maken, getuige de reacties hieronder die binnenkwamen op Nieuwsblad.be. Hoe komt dat toch? Valt er niets tegen te beginnen?

In 2007 vroeg ik vijf installateurs een prijs op te stellen voor een nieuw bad en een aanpassing van de badkamer.

Tot op vandaag slaagde geen van de vijf er in een prijsofferte te maken.

‘Ik wacht nu bijna twee jaar op een dakwerker die beloofde langs te komen. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen via mail of telefoon, maar heb hem nog steeds niet kunnen bereiken.’ (E.D.)

‘In 2007 vroegen wij de prijs voor een nieuw bad en een aanpassing van onze badkamer. Vandaag, 2009, zijn de vijf gecontacteerde installateurs er nog altijd niet in geslaagd een prijsofferte te maken.’ (H.vdB.)

‘In november 2007 belde ik naar Eandis om gas en elektriciteit aan te sluiten in onze nieuwbouw. Ze zouden zelf terugbellen, maar ik hoorde niets. Eind januari 2008 kwam iemand langs, maar die kon niets doen omdat hij geen lastoestel bij had. Uiteindelijk konden we ons in februari verwarmen. We verhuisden echter wel al eind december!’ (L.G.)

‘Wij hebben in onze badkamer een inloopdouche laten plaatsen, maar het rooster om het water te laten afvoeren is aan beide zijden vijf centimeter te klein. Daardoor staat onze badkamer altijd onder water. Toen we dat meldden aan de installateur, zei die doodleuk dat er geen roosters bestaan met de juiste afmetingen.’ (A.V.)

‘Wij vroegen een schrijnwerker om onze trap te plaatsen. Hij is nu al vijf keer langs geweest en toch is onze trap nog steeds niet afgewerkt. We wachten al sinds november.’ (E.D.C.)

‘Sinds we verbouwd hebben, regent het bij ons na elke flinke plensbui binnen. Maar de dakwerker beweert dat onze muren vochtig zijn van het grondwater dat ze opzuigen. Ik heb zelfs met de tuinslang moeten bewijzen dat het water wel degelijk via het dak binnenkwam.’ (G.M.)

‘Al maanden vragen wij om facturen, zodat we onze premies kunnen aanvragen. In het begin vertelde de bouwfirma dat het in orde zou komen, maar nu reageert de firma zelfs niet meer. Daardoor verliezen we wel 250 tot 500 euro.’ (B.M.)

‘Telenet moest bij ons tweemaal langskomen. Eén keer voor internet en telefoon en een tweede keer om de digicorder te installeren. Ze zeiden dat ze tussen 8 uur en 16 uur zouden langskomen, wat betekent dat ik twee volle dagen vrijaf moest nemen. Schandalig!’ (M.H.)

‘In oktober 2007 liet ik bij een aannemer een offerte maken voor een aantal klusjes. In februari 2008 zou alles geplaatst zijn. Maar in februari heb ik niemand gezien. Na vele telefoons en andere afspraken bleef de deadline opschuiven. In augustus kwam de aannemer uiteindelijk de voordeur vervangen, alleen was het de verkeerde deur. Eind januari van dit jaar, na vele telefoons, is alles eindelijk klaar.’ (W.R.)

‘Ik ben meer dan 20 jaar klant geweest bij Belgacom. Toen ik op een dag belde om te melden dat er voortdurend storing op de lijn zat, beweerde Belgacom dat zoiets niet kon omdat er in mijn straat geen telefoonkabel ligt.’ (G.M.)

‘In maart 2007 startte NV Steylaerts met onze badkamerrenovatie. Tien dagen later zouden we een nieuwe badkamer hebben. De werken begonnen op de afgesproken datum, maar de verwarming raakte niet in orde. De beloofde tien dagen liepen uit tot een half jaar’ (S.V.L.)

‘Wij bouwden met Splendid een sleutel-op-de-deurwoning. We wachten al twee jaar op de afwerking, maar krijgen geen reactie meer. Net als een dertigtal andere gedupeerden in onze wijk.’ (A.K.)

‘Ik nam een aannemer onder de arm om een dak te leggen. De werken zouden op zes weken zeker klaar zijn. Maar zes maanden later is het nog steeds niet in orde. Ik heb de aannemer dan maar weggestuurd en alles zelf afgewerkt. Wat je zelf doet, doe je beter.’ (K.D.)

‘Wij zijn aan het bouwen en de ramen zouden er in december 2008 zijn. Nu, in februari 2009, is dat nog tweemaal uitgesteld. Volgens het laatste bericht worden ze in maart geleverd. Daardoor moeten wij wel enkele maanden langer huur betalen boven op onze hypothecaire afbetaling.’ (K.D.P.)

‘De firma Bostoen belooft al twee jaar om een balustrade te komen plaatsen op ons dakterras. Intussen krijgt mijn zoontje de deur naar het terras al open, dus dat is zeer gevaarlijk. Ik nam nogmaals contact op. Ze beloofden terug te bellen, maar ik heb nog steeds niets gehoord.’ (T.D.V.)

Hebt u ook al een vreselijke of net heel positieve ervaring met een aannemer achter de rug? Laat het weten op www.nieuwsblad.be/forum en www.gentenaar.be/forum

Bouwexpert Geert Coene van Test-Aankoop is ook voorzitter van de Verzoeningscommissie Bouw. Alle info op www.bouwverzoening.be

Bron: Het Nieuwsblad



2 Comments

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Maurits
nov 8, 2010 15:38

In maart 2010 sloten we een contract af voor een volledge badkamerrenovatie bij de firma Steylaerts te Berlaar. De werken werden zoals af gesproken gestart op 02 september 2010. Deze renovatie zou volgens de firma volledig afgewerkt zijn binnen de 10 dagen, maximum 11. Door de incompetente onderaannemingen zoals de loodgieter en de elektricien. zijn we verzeild geraakt in tal van problemen die niet opgelost raken, integendeel van kwaad naar erger!We zijn vandaag 08 november 2010, de loodgieter moest de dubbele lavabo vervangen omdat die scheef bleek te zijn. de lavabo die splinter nieuw was is in stukken kapot geslagen en als dat nog niet genoeg was de nieuwe onderkast idem. Met alle gevolg vandien, wie weet hoelang kunnen we nog wachten? Nog enkele maanden wachten op een nieuw badkamer meubel en maar 1 wastafel gebruiken. Het hangtoilet hangt zo laag tegen de vloer dat we er met een aftrekker niet onder kunnen. De drempel van de douchewand is zeker 15 cm langer dan de wand met als gevolg dat je er steeds je tenen kan tegen stoten.

Hendrik Nelde
nov 19, 2010 21:34

Dit lijkt me erg onprofessioneel gedarg van de aannemer. Aangetekend schrijven, in gebreke stellen, de gewone procedure… Succes!

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld